KivaQ L (Leadership) – Johtajuus keskiössä

Hyvinvoivat esihenkilöt ja johtajat ovat jokaisen toimivan ja menestyvän työpaikan perusta. Tiedättekö, miten teidän esihenkilönne voivat tällä hetkellä, mikä heitä motivoi tai mitä työkaluja ja täydennyskoulutusta he kaipaavat?

KivaQ:n johtajuuskartoitus ”Johtajuus keskiössä” on räätälöity kysely, joka on suunnattu esihenkilöille. Kartoitus on suunniteltu tukemaan organisaatioita perustehtävän tehokkaammassa toteuttamisessa. Kuvaamalla, miten esihenkilöt kokevat johtajuuden eri osa-alueet – kuten motivaation, ajanhallinnan, itseohjautuvuuden, koulutustarpeet ja arjen johtamisen – autamme teitä kartoittamaan ja kehittämään johtajuutta parhaalla mahdollisella tavalla. Kartoituksen tulokset luovat vankan pohjan esimerkiksi johtamispolitiikan tai koulutussuunnitelmien rakentamiselle. Viitekehyksenä toimii kokemuspohjainen lähestymistapa, joka tukee kollektiivista oppimista, kehitystä ja henkilökohtaista kasvua johtajana

Kartoituksen avulla voitte:

  • Toteuttaa perustehtäväänne tehokkaammin: Kartoitus tukee organisaation tavoitteiden saavuttamista vahvistamalla johtajuutta, joka on keskeinen rakenteellinen osa. Kestävän johtajuuden edellytys on, että esihenkilöt itse voivat hyvin – vain silloin he jaksavat ja kykenevät panostamaan työntekijöiden työhyvinvointiin.
  • Suunnitella johtajuuden kehittämistä todellisten tarpeiden pohjalta: Kartoitus mahdollistaa johtajuuden kehittämisen esihenkilöiden ajankohtaisten tarpeiden, ei oletusten, perusteella..
  • Edistää henkilökohtaista kehitystä: Kartoitus antaa esihenkilöille mahdollisuuden kasvaa ja kehittyä omista lähtökohdistaan käsin, ei yleisluontoisesti..
  • Vahvistaa johtajuusosaamista organisaatiossanne: Kartoitus auttaa tunnistamaan ja vahvistamaan keskeisiä johtajuustaitoja.
  • Nostaa esiin kehityskohteita: Esihenkilöt voivat tunnistaa ja keskittyä tärkeisiin kehitysalueisiin, mikä tuottaa arvokasta ja hyödyllistä palautetta.

Kartoitus tilataan KivaQ:lta ja siihen sisältyy:

  • Suunnittelutapaaminen (1,5 tuntia): Tapaaminen asiakkaan kanssa tarpeiden ja tavoitteiden määrittämiseksi, mahdollisten mahdollisista räätälöitydyistä lisäkysymyksistä sopiminen, organisaatiopuun suunnittelu sekä toteutuksen aikataulun ja tulosten käsittelyn suunnittelu
  • Kyselyn rakentaminen: Kysely luodaan KivaQ:n sovelluksen avulla.
  • Vastausten analysointi: Tulosten analyysi ja kehitystoimenpide-ehdotukset..
  • Raportti: Yksityiskohtainen PowerPoint-muotoinen raportti.
  • Tulosten käsittely johdon kanssa (2 tuntia): Tulosten esittely ja keskustelu johdon kanssa.
  • Tulosten käsittely esihenkilöiden/johtajien kanssa (1,5 tuntia): Tulosten esittely ja keskustelu kyselyyn vastanneiden esihenkilöiden/johtajien kanssa.
  • Seurantatapaaminen Teamsissa 3 kuukauden kuluttua