Nopea ja helppo palaute siitä, miten työntekijät kokevat työnantajansa!
Mikä on eNPS ja miksi se on tärkeä?
eNPS (Employee Net Promoter Score) on standardoitu tapa mitata työntekijöiden uskollisuutta ja halukkuutta suositella organisaatiota työpaikkana. eNPS on tärkeä kysymys, kun halutaan kerätä palautetta henkilöstön kokemuksista työpaikalla, lisätä viihtyvyyttä ja sitoutumista sekä esimerkiksi vähentää henkilöstön vaihtuvuutta ja parantaa organisaation mainetta.
eNPS-luku lasketaan esittämällä työntekijöille yksinkertainen kysymys: ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit työnantajaasi ystävälle tai tuttavalle?” Työntekijät vastaavat asteikolla 0 (erittäin epätodennäköistä) – 10 (erittäin todennäköistä). Vastausten perusteella työntekijät luokitellaan kriitikoiksi, passiivisiksi tai suosittelijoiksi, ja näin johto ja HR saavat käsityksen siitä, miten organisaatio koetaan. eNPS-luku voi olla alimmillaan -100 ja korkeimmillaan +100.
eNPS-kysymys on valmiiksi saatavilla KivaQ:n sovelluksessa, ja sen voi tilata helposti rastittamalla ”Kyllä” eNPS-kohdan yhteydessä, kun tilaat vakio-KivaQ henkilöstökyselyn. Jos haluat tutkia vain organisaatiosi eNPS-lukua, voit tehdä sen tilaamalla KivaQ M -henkilöstökyselyn. eNPS-kysymys on valmiiksi käännetty suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
eNPS-kysymyksen lisäksi suosittelemme, että asiakas laatii ja tilaa avoimen tekstikysymyksen, jossa työntekijä voi jättää kommentin ja antaa lisäpalautetta eNPS-lukunsa taustalta.
eNPS-kysely voidaan tilata myös konsulttipalveluna – ota yhteyttä, niin keskustellaan toiveistanne.
